Op de WIKF Continental Cup 2023 (het Europese Kampioenschap WIKF-karate) van 10-12 november 2023 in Paphos, Cyprus, bleek België en vooral karateclub KCAR enorm sterk te scoren op de traditionele onderdelen kata en tanto dori. Van de 8 Belgische katatitels gingen er 4 naar KCAR: Amber Oyen, Jolie Fransen, Daphne Kuipers en Sidney Van Herreweghe wonnen goud in hun categorie. Zita Weltens, Gies Leynen en Laura Sikorski behaalden zilver, en Sem Tjoens en Jari Rovers namen een bronzen plak mee naar huis. Lotte Tjoens behaalde de finale in haar categorie, eveneens een knappe prestatie. Bij tanto dori wonnen Jari en Jolie hun eerste ronde bij de junioren, maar ze verloren helaas in de halve finale en werden daarmee derde. Daphne en Sidney wisten zich wel te plaatsen voor de finale bij de senioren, maar moesten hun meerdere erkennen in het Griekse team. Toch een hele mooie tweede plaats!

Op het onderdeel kumite behaalden Zita Weltens, Sem Tjoens, Jolie Fransen en Daphne Kuipers de finale in hun reeks. Zita, Sem en Jolie wonnen zilver, Daphne behaalde goud bij de U21 én de senioren. Op de laatste wedstrijddag won Daphne ook nog een bronzen medaille in de open gewichtsklasse en behaalde Jula Ruysen een prachtige en welverdiende derde plaats in team kumite.

Een dikke proficiat voor alle deelnemers voor hun geweldige inzet en supermooie resultaten, en een dikke dankjewel voor de coaches, scheidsrechters, fotograaf, sensei Alain en zijn vrouw San voor al het werk voor en achter de schermen!

Klik hier voor de foto's.