Om na de zomer weer wat in het wedstrijdritme te komen, namen de KCAR-competiteurs die binnenkort naar Cyprus gaan voor het EK WIKF, op 23 september deel aan de Lion Cup in Luxemburg. Dit is een internationale multistijlwedstrijd op hoog niveau met deelnemers uit onder meer de Benelux, Wales, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië, Slowakije en Portugal.

De dag begon zeer vroeg voor Sidney Van Herreweghe, die helaas zijn eerste ronde verloor. Zijn tegenstander strandde in de halve finale, waardoor er geen herkansing in zat voor Sidney. Ook Gies Leynen, Jula Ruysen en Jari Rovers hadden een zware eerste ronde en geraakten niet verder. Sem Tjoens raakte door de eerste ronde met forfait van de tegenstander, maar verloor in ronde 2. Jolie Fransen toonde het beste van haarzelf en raakte gemakkelijk door de eerste ronde, waarnaar ze de tweede ronde verloor en ook de herkansing verloor. Uiteindelijk een mooie 5e plaats op een sterke competitie. Daphne Kuipers deed mee in twee categorieën: bij de senioren en de U21. In beide categorieën won ze de openingsronde maar verloor ze de halve finale. Bij de senioren leverde een spannende herkansing haar het brons op en ook bij de U21 nam ze een medaille voor de derde plaats mee naar huis.

Het was een lange dag met goede en minder goede gevechten, waarbij vooral de ervaring belangrijk was. Nu hard verder blijven trainen voor het komende EK!