Het afgelopen weekend vonden er twee toernooien plaats waar KCAR-competiteurs aan deelnamen. Op zaterdag 16 november trok de club met een heel bataljon ervaren, wat minder ervaren en geheel onervaren competiteurs naar de Beker van Kortenberg, een katawedstrijd voor kyugraden in de Wado-stijl. De nieuwelingen zetten verrassend sterke kata's neer en de meer ervaren karateka's durfden nieuwe kata's te vertonen, dus de coaches waren tevreden. Het leverde KCAR maar liefst 19 podiumplaatsen op, een solide resultaat!

Zondag 17 november stond in het teken van de Beker van 't Kamp in Leopoldsburg, een (enigszins) internationaal multistijltoernooi. Lastiger voor de deelnemers, maar die gingen even enthousiast van start als de dag ervoor. KCAR slaagde er niet in de wisselbeker van 't Kamp te behouden, maar er werden wel enkele verrassend goede resultaten geboekt. De kleine Amber Oyen was feller dan ooit tevoren en wist haar reeks bij kata te winnen. Jolie Fransen slaagde erin om te winnen van een geduchte concurrente en behaalde een finaleplaats met kata, en werd ook nog derde bij kumite. Broer Huib behaalde ook een derde plaats, op het onderdeel kata. Na een verplichte rust vanwege een kaakoperatie deed Daphne Kuipers weer mee en verraste iedereen, en vooral zichzelf, door meteen weer winst te boeken in haar katareeks. Thierry Starinieri leverde zoals altijd zijn aandeel aan de podiumplaatsen door een tweede en een derde plaats bij kata op te eisen. En Laura Sikorski liet zien dat ze serieus bezig is met een comeback en werd derde bij kata en twee keer derde bij kumite. Tien podiumplaatsen voor KCAR dus!

Naar alle waarschijnlijkheid waren dit de laatste toernooien van het jaar en kan de balans worden opgemaakt: KCAR behaalde in 2019 maar liefst 204 podiumplaatsen. Dat zijn er nog net een paar meer dan vorig jaar, dus we kunnen niet anders dan concluderen dat de competitiemachine op volle toeren draait en dat KCAR ook dit jaar weer uitstekend heeft gepresteerd!

Klik hier voor de foto's van de Beker van Kortenberg.

Klik hier voor de foto's van de Beker van 't Kamp.