Beste KCAR-ers,

Oktober vloog weer voorbij. Traditiegetrouw is dit de maand waarin de nieuwelingen langzaam geïntegreerd worden in onze KCAR-familie. Ook dit jaar mogen we weer veel nieuwe leden verwelkomen en ik ben verheugd om te zien hoe snel ze zich aanpassen en hoe gemotiveerd ze zijn. Er wordt volop getraind en dit zowel in de eigen dojo als in de Honbu Dojo en zo proberen we ieders niveau weer de hoogte in te krijgen.

Ook onze competiteurs lieten zich niet onbetuigd. In het eerste weekend van oktober zaten Laura, Mirthe, Lars, Eva, Indra, Marie en Sidney in het Tjechische Pilsen, maar jammer genoeg behaalde niemand het podium.

Op zondag 25 oktober organiseerden onze WIKF-vrienden van Hoeselt hun jaarlijkse kumitebeker. Met Brigitte, Katuschka, Rony, Walter, Dirk, Stan, Stephan en Raf achter de tafel kon het al niet mislopen. Steven als verantwoordelijke en Leen als scheids trachtten de arbitrage in goede banen te leiden. Brecht, Sven en Laura waren coach en natuurlijk waren er nog de matchen zelf. Eerste plaatsen waren er voor Daphne, Lars en Mirthe. Zilver voor Laura en brons voor Jolie, Indra, Eva, Glen en Brecht. Kortom een leuke dag met een knap resultaat met dank aan onze supporters.

Op zaterdag 31 oktober waren we te gast bij onze WIKF-vrienden van karateclub Groot Kortenberg. Hun jaarlijkse katabeker is het perfecte instaptornooi voor klein en groot en dat hebben we geweten. Met maar liefst 30 deelnemers waren we aanwezig. Steven leidde het tornooi als hoofdscheidsrechter weer in goede banen en Leen, Sven en Yoeri waren onze scheidsen van dienst. Brecht als hoofdcoach met Laura en voor de eerste maal ook Eva als assistente stelden onze nieuwe competiteurs gerust. En of dit hielp! Met een karrenvracht aan podiumplaatsen, behaald onder het luid geschreeuw van onze supporters, keerden we huiswaarts.

Met deze fantastische dag sloten we deze maand af, maar niet getreurd: november is een maand om naar uit te kijken.
6/7/8 november hebben we in Bilzen de stage onder leiding van Sensei Jon Wicks (World Chief Instructor). Trainen en plezier maken worden gecombineerd en we kijken natuurlijk uit naar het 1e danexamen van Lars en Mirthe en naar het 3e danexamen van onze coach en trainer Brecht.
15 november hebben we een tiental deelnemers voor de internationale Open Belgium Kumite in Leuven. Een tornooi met maar liefst 660 deelnemers uit 20 landen.
22 november gaan we naar Leopoldsburg voor de Beker van ‘t Kamp.
28 november vieren we dat KCAR 30 JAAR bestaat: 12.00 - 16.00 uur KIDSDAY/SINTERKLAASFEEST en VANAF 19.00 uur AVONDFEEST. INSCHRIJVEN IS NOG MOGELIJK t/m VRIJDAG 13 NOVEMBER. Ik kijk er alvast naar uit.

De afgelopen maanden mochten we de volgende nieuwe leden verwelkomen: Wolke Van Dael, Senne Willé, Felien Vranken, Elias Vangeneugden, Dailano López, Jad Azmi, Dina Azmi, Marcus Lam, Olivier Leijten, Warre Paesen, Xena Bernaerts, Luca Linders ,Felix Wouters ,Rens Van Eijk, Dina Ajouaou, Davy Pelssers, Femke Van Eijk, Rayan Ammaz, Vince Pinoy, Rania Boulajin en Demisa Dekort.

De volgende leden behaalden een hogere graad:
Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Wolke Van Dael, Giel Bas, Jassim Vanvelthoven
Gele gordel of 8e kyu: Myriame Bouddouft, Lucas Bafort, Bert Fransen, Arthur Bafort, Mohammed Nssouni
Oranje-groene gordel of kandidaat 6e kyu: Jari Rovers
Groene gordel of 6e kyu: Messina Loos