Beste KCAR-ers,

De laatste twee maanden van het seizoen vlogen ook weer letterlijk voorbij. Het competitieseizoen eindigde eind april en deze maanden bestonden vooral uit trainingen zowel in de eigen dojo als in de Honbu Dojo in functie van examens enerzijds en wedstrijden voor volgend seizoen anderzijds.

Op zaterdag 16 mei had onze kumiteselectie voor het EK nog een training in de Sportoase in Leuven.

Op zaterdag 21 mei ging het het theoretische luik door van het danexamen voor de 10 kandidaten die uiteindelijk groen licht kregen om te mogen deelnemen. Wij hadden voor de eerste maal in onze geschiedenis maar liefst ZES kandidaten. Op 28 mei was het voor onze deelnemers de echte D-day. Chief Instructor Mathieu Beysen zag dat het goed was en onze kandidaten slaagden dan ook allemaal. Bij de heren hadden we onze drie 16-jarigen die allemaal een tiental jaar geleden samen waren begonnen en Mick Mendes, Ruben Geerts en Robbe Winters mochten na jaren training hun zwarte gordel ombinden. Bij de dames hadden we eerst en vooral Katrien Put. Katrien startte 18 jaar geleden maar stopte bijna 10 jaar geleden als 1e kyu. Ze trouwde en werd mama van 2 zonen. Toen de oudste een 3-tal jaar geleden met karate startte, begon het bij mamma ook terug te kriebelen en kijk... Ze deed het. Dan waren er ook nog mijn 2 jeugdassistenten en WIKF-kampioenen Eva Kuipers en Laura Sikorski. Eva, al geruime tijd 1e kyu maar voorlopig nog te jong, was perfect klaargestoomd en mag zich ook trots zwarte gordel noemen. Laura legde net zoals Eva een perfect parcours af en werd zo op 17-jarige leeftijd de jongste 2e dangraad ooit binnen KCAR. Dezelfde avond hadden we ook onze club-bbq met veel blije gezichten en er werd dan ook tot in de late uurtjes gevierd.

In juni hadden we in het weekend van 17/18/19 juni de Leaders Course in London. Jaarlijks ga ik hier naar toe om samen met andere Belgische en buitenlandse instructors ons te bekwamen in de wereld van het WIKF-karate. Ditmaal zouden voor de eerste maal sempai Leen en assistent-trainer Sven meegaan. Zoals iedereen weet, moest Sven jammer genoeg op het moment van vertrek afhaken omwille van de dramatische ontwikkelingen rondom zijn broertje Ken, die later die dag overleed.

Leen, ikzelf, onze Belgische en internationale WIKF-familie trainden hard en probeerden ons wat te amuseren maar met zeer gemengde gevoelens. Onze laatste week van het seizoen stond dan ook vooral in het teken van rouw. De familie Vandermeulen maakt dan ook al heel lang deel uit van onze KCAR-familie. Pascal en Sonja trainden lang geleden bij ons. Sonja stopte omdat ze zwanger was van ...jawel...Sven. Ook Ken en Tessa deden even mee. Jullie massale steun betekende heel veel voor de familie, dank jullie wel daarvoor.

Ondanks alles probeerden we toch op vrijdag 24 juni ons seizoen nog sfeervol af te sluiten met de bbq voor de 18-plussers, die ook weer lekker uitliep.

Als ik terugkijk op dit seizoen stel ik vast dat jullie weer knap presteerden. Velen behaalden een hogere kyugraad. Maar liefst 9 van onze leden behaalden een dangraad. Zeven van hen werden 1e Dan, ons Laura 2e en Brecht werd dit seizoen 3e Dan. Kortom een prachtig seizoen. Ik wens jullie dan ook een welverdiend verlof toe, behalve...tja...de EK-geselecteerden en de kandidaten voor het danexamen in november, die natuurlijk ook in de vakantie doortrainen.

We mochten in deze laatste twee maanden de volgende nieuwe leden verwelkomen: Tijs Segers, Gies Leynen, Noah-Lee Ceunen, Alex Vanduffel en Madelijn Teeuwen.

De volgende leden behaalden een hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Faith Gastmans, Senne Willé, Marcus Lam, Jorre Blochhousse, Warre Paesen, Felix Wouters, Hugo Vanduffel, Olivier Leijten
Gele gordel of 8e kyu: Felien Vranken
Geel-oranje gordel of kandidaat 7e kyu: Rens van Eijk, Dina Ajouaou, Luca Linders, Rayane Ammar, Jad Azmi, Arthur Bafort, Femke Van Eijk
Oranje gordel of 7e kyu: Hannah Thijs
Oranje-groene gordel of kandidaat 6e kyu: Nyah Henrard, Khadija Bouddouft, Shiloh Pagan
Groene gordel of 6e kyu: Fara Ulenaers, Marco Pagan, Johnny Szeles, Argo De Saedeleir
Bruine gordel of 3e kyu: Brahim Khabache
3e bruin of 1e kyu: Raf Francois
Zwarte gordel of 1e dan: Eva Kuipers, Katrien Put, Roben Geerts, Mick Mendes, Robbe Winters
2e dan: Laura Sikorski

Proficiat aan allen…